Marcu 12:30
MARTURISIRE DE CREDINTA
Aceasta marturisire doctrinara reflecta traditia larga, centrala, conservativa consistenta cu invataturile Bibliei si care a trecut testul istoriei si al experientei. Noi afirmam in mod specific urmatoarele adevaruri doctrinare:
1. Scripturile
Noi credem ca intreaga Biblie este Cuvantul insuflat de Dumnezeu si ca oamenii lui Dumnezeu “au fost inspirati de Duhul Sfant” sa scrie cuvintele Scripturii. Biblia este deci fara greseala in manuscrisele originale. Dumnezeu a pastrat Biblia in mod supranatural si El este singura si ultima autoritate a credintei si a vietii datatoare de incurajare, calauzire, mangaiere si instruire pentru invatarea dreptatii (2 Tim. 3:16-17; 2 Petru 1:20-21)
2. Dumnezeu (Trinitatea)
Noi credem intr-un singur Dumnezeu existand in trei persoane distincte (Tata, Fiu, si Duh Sfant), fiecare dintre ele fiind in intregime si in mod egal Dumnezeu; care poseda toata natura si calitatile divine si care merita pe deplin inchinarea si serviciul nostru (Deut. 6:4; Mat. 29:19; Ioan 1:14; 10:30; 2 Cor. 13:14)
3. Dumnezeu Tatal
Noi credem ca Dumnezeu Tatal este prima persoana a Trinitatii si este etern, neschimbat, atotputernic, atotcunoscator, atot-stiutor, cu totul drept si perfect sfant, conducator suveran si sustinator al Universului. El este tatal Domnului si Mantuitorului nostru Isus Cristos si Tatal tuturor credinciosilor. (Gen. 1:1; Efes. 4:6; Ioan 1:12-13, 5:19-21, 17: 1-5; Isaia 40:21-28; 43: 10-13; 46:8-11; Rom. 8:14-16).
4. Dumnezeu Fiul
Noi credem ca Isus Cristos este a doua persoana a trinitatii si ca este singurul Fiu vesnic al lui Dumnezeu care s-a facut om ca sa-L descopere pe Dumnezeu omului, sa implineasca Scripturile, si sa devina Salvatorul lumii pierdute. Devenind om Isus nu a incetat sa fie Dumnezeu asa ca El este in intregime om si in intregime Dumnezeu inseparabili uniti intr-o persoana pe vecie.
Isus a fost in mod miraculos conceput de Duhul Sfint; nascut din Fecioara Maria; a trait o viata fara pacat; a murit pe cruce in locul nostru; ca si inlocuitorul, atot suficientul sacrificiu pentru toate pacatele tuturor oamenilor din toate timpurile; a fost ingropat, a invaiat din morti in trup; s-a ridicat in mod fizic la cer intr-un trup glorificat si inviat; este asezat la dreapta Tatalui mijlocind pentru noi; se va intoarce in aer sa-si ia mireasa Sa biserica; si va veni din nou pe pamint in trup, in mod vizibil si personal, sa concluda istoria omeneasca si sa aduca la implinire planul vesnic al lui Dumnezeu prin executarea judecatii si aducerea Domniei de 1000 de ani care sa fie urmata de tara vesnica. (Ioan 1:1, 14, 18, 3:16; Luca 1: 30-35; Fil. 2: 5-8; Col. 2:3, 9; Marcu 10:45; Fapte 2: 22-24; Ioan 1: 29; Rom. 3:25-26; Ev. 10:5-14, 1 Petru 2: 24, 3:18; Ioan 20:20; Fil. 3:20-21, Ev. 1:3; Rom. 8:34; 1 Ioan 2:1; Fapte 1:11; Ev. 9:28; I Tes. 4:13-18; 2 Tes. 2:7; Matei 24:44; Apoc. 19:11-21, 21, 22; )
5. Dumnezeu Duhul Sfant
Noi credem ca Duhul Sfant este a treia persoana a trinitatii care a venit in special pe pamint in ziua de Rusalii sa-L glorifice pe Cristos si sa imputerniceasca oamenii sa primeasca mantuirea data de Cristos. El este agentul principal care aduce pocainta de pacat si reinnoirea vietii. In acelasi timp cu mintuirea, Duhul Sfint da viata noua, boteaza credinciosul in trupul lui Cristos (Biserica Lui), locuieste in mod permanent in credincios, si il pastreaza pina in ziua Venirii din nou. Duhul Sfint umple (calauzeste si controleaza) acei credinciosi care I se supun lui, ii ajuta pe credinciosi sa aduca roada, si le da putere sa traiasca o viata libera de controlul pacatului. Noi de aseamenea credem ca Duhul Sfint da daruri spirituale credinciosilor pentru edificarea bisericii potrivit cu invataturile scripturii. (1 Cor. 13:8, 14:22; Ioan 16:7-15; 1 Cor. 6:19, 12:13; Efes. 1: 13-14, 4:30; Gal. 5: 16-17, 22, 23; Rom. 8:5-13; 1 Petru 4: 10, 11; Rom. 12: 3-8).
6. Omul
Noi credem ca omul a fost creat in imaginea lui Dumnezeu prin actiunea directa a lui Dumnezeu si nu a a juns la statura de astazi prin evolutie. Omul a fost creat ca sa-l glorifice pe Dumnezeu, sa-L slujeasca si sa i se inchine, si sa aiba partasie cu El. Omul a cazut in pacat atunci cind nu L-a A ascultat pe Dumnezeu, si a fost supus astfel mortii fizice si spirituale, care l-a despartit de Dumnezeu. Natura omului a fost deci corupta si el a devenit pierdut, “mort in pacate si greseli”, si total incapabil sa se salveze pe sine insusi si sa intre din nou in relatie cu Dumnezeu prin efortul lui personal. (Gen. 1:26, 2:16, 17, 3:17-24; Isaia 59:1-2, Rom. 3:9-19, 23, 5:6-8; Luca 18:26-27S Efes. 2:1-3)
7. Satana
Noi credem ca Satana este instigatorul raului si este un duh real, nu numai personificarea raului. El este ingerul cazut care, cu permisiunea suprema a lui Dumnezeu, a primit domnie temporara asupra pamintului. El a fost invins la Cruce, dar executia judecatii sale a fost aminata de Dumnezeu pina dupa Domnia de 1000 de ani cind el va fi aruncat in lacul cu pucioasa vesnica. Pina atunci, el insala lumea si cauta sa isi aseze imparatia lui falsa pe pamint ca sa-L discrediteze pe Dumnezeu si sa-L blasfemieze, si sa ispiteasca, acuze, atace, si distruge credinciosii. Credinciosul ii poate rezista prin credinta si incredere in puterea Duhului Sfint (Gen. 3:1-5; Isaia 14:12-17; Ezechiel 28:11-19; Iov 1-2; I Ioan 5:19; 2 Cor. 11:14;1 Tim. 3:6; 1 Petru 5:8-9; Iacov 4:7; Apoc. 12:9, 20:1-3, 7-10).
8. Mintuirea
Noi credem ca Singele lui Isus Cristos pe cruce este singura baza pentru iertarea pacatelor si pentru mintuire, care este darul fara plata al Harului lui Dumnezeu. Mintuirea se face prin lucrarea Duhului Sfint si nu poate fi capatata prin lucrarile sau meritul omului. Mintuirea este capatata numai de acea persoana care isi pune credinta in lucrarea terminata a Domnului Isus. Pocainta este intoarcere catre Dumnezeu si intoarcere cu spatele la pacat si este o parte dar nu separata a credintei. “Evanghelia este puterea lui Dumnezeu de a mintui pe oricine crede” si cei care Il primesc pe Isus Cristos prin credinta sint nascuti din nou, au pacatele iertate, devin copii ai lui Dumnezeu, sunt o noua creatie in Cristos, si “sunt pecetluiti de Duhul Sfint pina in ziua Judecatii”, fiind pastrati asa de puterea lui Dumnezeu. (Efes. 1:7, 13-14; Ioan 1: 12-13, 13:1-7, 14-16;2 Cor. 5:17; Rom. 1:16, 10:9-10; Efes. 2:8-10; Rom. 8:14-17,31-19; Ioan 10:27-29, 14:16;Fapte 26:20; I Petru 1:3-5).
9. Viata crestina
Noi credem ca fiecare crestin ar trebui sa traiasca pentru Cristos si nu pentru sine insusi si ar trebui, prin puterea Duhului Sfint, sa ii permita lui Dumnezeu sa se manifeste in viata lui spre lauda lui Dumnezeu. Ascultind tot mai mult de cuvintul lui Dumnezeu, fiecare credincios ar trebui sa se maturizeze si sa devina tot mai mult ca si Cristos. Prin puterea Duhului Sfint, fiecare credincios ar trebui sa traiasca o viata sfinta; nu sa asculte de pornirile firii pamintesti; sa-si exercite darurile spirituale ca sa creasca trupul lui Cristos; sa marturiseasca pentru Cristos; sa fie implicat personal in facerea de ucenici ca sa implineasca Marea Trimitere; sa faca fapte bune si sa aduca roade pentru gloria lui Dumnezeu (Gal. 2:20, 1 Petru 1:15-16, 2:11, 2 Cor. 5:14-15, Rom. 6:11-13; Efes. 2:10, 4:11-12, 4:22-14, I Petru 4:10-11; Fapte 1:8; Mat. 28:18-20; Col. 1:10; Ioan 15:8, 16.)
10. Biserica
Noi credem ca biserica este trupul lui Cristos al carui cap este Isus si ai carei membri sint cei care l-au primit cu adevarat pe El prin credinta. Biserica locala este o parte tangibila a trupului lui Cristos asezata intr-o anumita locatie. Pentru ca toti membri trupului lui Cristos sunt uniti in Cristos prin acelasi duh, ei ar trebui sa traiasca in dragoste, armonie si unitate, avind aceleasi scopuri si acceptind toate practicile care sint bazate pe o interpretare sincera a Bibliei , care nu sunt legate de probleme doctrinare subiective, si care nu cauzeaza rupere sau ingreuneaza mersul lucrarii. Scopul bisericii este sa il faca pe Cristos cunoscut oamenilor, sa faca ucenici si sa il proslaveasca pe Dumnezeu pe pamint (Fapte 1:8; 1 Cor. 12:12-27, Efes. 1:20-23, 4:1-6, 4:12-16; Mat. 28:18-20, Ioan 17; Col. 1:24-29.)
11. Ritualurile
Noi credem ca singurele doua ritualuri ale bisericii recunoscute de Scriptura sunt botezul cu apa si Cina Domnului. Botezul prin scufundare este un act de supunere care urmeaza mintuirea si care simbolizeaza moartea pacatosului fata de pacat, ingroparea omului vechi si invierea la o noua viata. Cina Domnului celebreaza partasia si comuniunea cu Cristos, comemoreaza moartea lui in chip simbolic si pregateste a doua Sa venire (Mat. 29:19; Fapte 10:47-48; Luca 22:19-20; 1 Cor. 11:23-28; Rom. 6:3-4).
12. Destinul vesnic al omenirii
Noi credem ca la moarte fiecare credincios in mod constient si imediat intra in prezenta si partasia Domnului ca sa astepte invierea fizica si innoirea trupului sau la revenirea lui Cristos. Credinciosul se va bucura astfel de viata vesnica cu Cristos--avind partasie, slujindu-L, si inchinindu-I-Se Lui pentru totdeauna (2 Cor. 5:6; 1 Cor. 15:12-28; Luca 23:39-43, I Tes. 4:13-18, Ioan 3:16, Apoc. 21-22). Noi credem ca la moarte fiecare necredincios este in mod constient si imediat despartit de Dumnezeu ca sa astepte invierea trupului pentru condamnare, judecata si pedeapsa vesnica (Luca 16:19-31;Ioan 3:18, 36; Apoc. 20:5, 11-15; 2 Tes. 1.5-10).
13. Lucrurile viitoare
Noi credem ca evenimentul profetic urmator va fi rapirea Bisericii cind Domnul Isus Cristos se va intoarce pe nori ca sa ia la EL pe toti credinciosii din toate timpurile bisericii (Ioan 14:1-3, Tit 2:11-14; 1 Cor. 15:51-52; 1 Tes. 4:13-18, Fil. 3:20-21). Rapirea Bisericii va fi urmata de Necazul cel Mare care va dura 7 ani ca sa se implineasca profetia lui Daniel 9:24-27 si descrisa in Apoc. 6:1-19:21, timp in care Israel va fi curatit, intreaga lume va fi pusa la incercare, si minia lui Dumnezeu va fi varsata asupra pacatului (Ieremia 30:7; Mat. 24; Apoc. 3:10, 1 Tes. 5:9-11) Noi credem ca la sfirsitul necazului cel mare Domnul Isus Cristos in a doua lui venire se va intoarce in mod personal si fizic pe pamint asa cum s-a ridicat cu mare putere si slava ca sa judece si sa inceapa Domnia de 1000 de ani, timp in care va domni pe pamint pentru 1000 de ani cu dreptate si pace ca sa implineasca promisiunea lui Dumnezeu fata de Israel (Fapte 1:8-11, Apoc. 19:11-21; Ezechiel 37:21-28, Isaia 11:9; Apoc. 20:1-6). Noi credem ca cei 1000 de ani de domnie ai lui Cristos pe pamint vor fi urmati de judecata finala a lui Satana care va fi aruncat in iazul de foc pentru vesnicie; de Tronul cel mare si Alb de judecata si de invierea in trup a necredinciosilor; de crearea unui pamint nou si a unui cer nou; si de tara vesnica. (Apoc. 20-22, 2 Petru 3:14).